Закон набирає чинності: обслуговування – українською

Почати

16 січня 2021 року набирає чинності  стаття 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, основною вимогою якої є використання української мови під час обслуговування споживачів.

«Зазначені норми закону стосуватимуться усіх громадян України, а також суб’єктів господарювання усіх форм власності, які здійснюють обслуговування споживачів. Саме тому імплементація цих норм та забезпечення їх чіткого виконання потребує широкого інформування громадян про нововведення та правовий механізм їх застосування», – повідомляється на офіційному сайті Уповноваженого із захисту державної мови.

Також на сайті  Уповноваженого оприлюднений алгоритм дій у разі, якщо право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушене:

Фото з сайту https://mova-ombudsman.gov.ua/
  • Спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати вас державною мовою.
  • У разі відмови працівника, звернутись до керівництва закладу або на “гарячу лінію” установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо.
  • У разі відмови або незабезпечення надання інформації (послуг) державною мовою необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб’єкта господарювання (назву, місцезнаходження, контакти суб’єкта).
  • Подати скаргу до Уповноваженого на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку [email protected] або заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого mova-ombudsman.gov.ua
  • У скарзі обов’язково має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги, який саме суб’єкт/працівник суб’єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника. Рекомендуємо також додати докази на підтвердження.
  • Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.
  • Скарги подаються Уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Проект реалізовано за підтримки Українського культурного фонду

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: